Eigenschappen van growth hacking

De betekenis van growth hacking is een uitvinding door Sean Ellis in 2010 toen hij een vervanger voor zichzelf aan het zoeken was en geïrritieerd raakte door de marketing mensen die hij tegen kwam. Veel marketeers prioriteren niet goed en hoewel ze zeggen dat ze groei willen, gaat het nooit echt om de groei maar meer om het uiterlijk

Een growth hacker is dus iemand die zich helemaal inzet op het behalen van een doel. Alles staat in dienst van dit doel. Growth hacking kan je dus eigenlijk zien als een soort rol die iemand aanneemt, dan als een functie. Veel mensen maken de fout te denken dat growth hacken een combinatie van ontwerpen, programmeren en A/B testen inhoudt, maar dit klopt dus niet helemal. Growth hacking is niet beperkt tot het denken van een bepaald persoon. Growth hacking doe je namelijk over alles Hiernaast kunt je zien dat het gaat over creativiteit, techniek, analyse en automation gezamenlijk. Dit hoeft niet te betekenen dat je met een heel team gaat werken. Het growth hacking proces heeft veel weg van andere soorten processen, waarbij je in kleine iteraties (term voor een tijdcyclus) ideeën uit zal gaan voeren. Het is onderliggende principe hiervan is dat je veel zal leren met minimale middelen. Dit voorkomt dat je voor veel geld een app ontwikkeld die niet werk en niet nastreeft wat de doelgroep wil of erger nog… de doelgroep hoeft hem niet.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *